33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Utama
33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Bagi sebarang aduan/pertanyaan mengenai pengurusan skim strata, pemilik petak perlu merujuk kepada Pesuruhjaya Bangunan di Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) mengikut lokasi di mana hartanah tersebut terletak manakala sebarang pertikaian pengurusan hendaklah dibuat kepada Tribunal Pengurusan Strata yang ditubuhkan melalui Akta Pengurusan Strata 2013 di bawah Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan (KPKT).
PEROLEHAN PERKHIDMATAN SEWAAN SERVER (HYPER-CONVERGE INFRASTRUCTURE) DAN PERALATAN SANDARAN SECARA SEWA MILIK UNTUK JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN (JKPTG T03/2024)
PERKHIDMATAN SERAH URUS BAGI PENGURUSAN FAIL TERMASUK PENYEWAAN TEMPAT, PERKHIDMATAN PENGURUSAN,MENYELENGGARA DAN MENYIMPAN REKOD DAN FAIL SERTA PERKHIDMATAN PENGESANAN SEMULA (RETRIEVAL) UNTUK JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN (SH02/2023)