header bm

soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

LOGO Jata

search
search
2024
Piagam Pelanggan Bahagian  Januari  Februari  Mac April  Mei  Jun Julai  Ogos September Oktober November Disember
Memproses dan mengeluarkan surat keputusan permohonan sewaan tanah Persekutuan kepada pemohon dalam tempoh 90 hari dari tarikh permohonan lengkap diterima. BPHP 31.3% Mesyuarat Bil 2 dijadualkan pada 14 Mac 2024                     
Memproses dan mengeluarkan surat keputusan permohonan lesen di bawah Akta Pelantar Benua 1966 dalam tempoh masa 90 hari dari tarikh permohonan lengkap diterima.Pembahagian Pusaka Kecil BPHP 33.33%  100% 50.00%                   
Memproses permohonan pajakan Tanah Persekutuan (bagi kategori bukan penswastaan) hingga peringkat mengemukakan Memorandum Jemaah Menteri (MJM) kepada Bahagian Tanah Kementerian (BTUG) dalam tempoh 90 hari dari tarikh permohonan lengkap diterima. Cadangan dan Aduan Awam  BHTP - 33%                      
Memaklumkan tempoh perbicaraan pembahagian pusaka kepada pempetisyen/ pemohon melalui emel dalam tempoh 30 hari dari permohonan lengkap diterima. dan Aduan Awam BPP Maklumat hanya boleh dikemaskini setelah sistem MyLAND bagi Modul Pembahagian Pusaka dilaksanakan. Maklumat hanya boleh dikemaskini setelah sistem MyLAND bagi Modul Pembahagian Pusaka dilaksanakan. Maklumat hanya boleh dikemaskini setelah sistem MyLAND bagi Modul Pembahagian Pusaka dilaksanakan.                     
Mengeluarkan Perintah Pembahagian Pusaka (Borang E/F/T) dalam tempoh 30 hari dari tarikh perbicaraan diadakan dan keputusan bicara dimuktamadkan. Bantahan Pengambilan Tanah BPP Maklumat hanya boleh dikemaskini setelah sistem MyLAND bagi Modul Pembahagian Pusaka dilaksanakan. Maklumat hanya boleh dikemaskini setelah sistem MyLAND bagi Modul Pembahagian Pusaka dilaksanakan.  Maklumat hanya boleh dikemaskini setelah sistem MyLAND bagi Modul Pembahagian Pusaka dilaksanakan.                  
Memastikan pembayaran bil yang diterima lengkap diselesaikan dalam tempoh 14 hari bekerja. BKP 100%
(589 Baucar)
100%
(1,015 Baucar) 
                   
Memastikan ketersediaan perkhidmatan rangkaian dan capaian kepada portal Sistem MyLand dan portal JKPTG pada tahap 97%. BPICT 99% 100%  100%                  
Mengemukakan maklum balas awal dan akuan penerimaan bagi aduan yang diterima daripada pengadu dalam tempoh 3 hari bekerja. UI 100%
(30 Aduan)

100%(15 aduan)

                   

 

Aras 4, Podium 1, Wisma Sumber Asli
No. 25, Persiaran Perdana, Presint 4,
62574 Putrajaya
No. Telefon : +603 8000 8000
Faks              : +603 8889 3855
Email : pertanyaan[@]jkptg.gov.my

                   QRCode

Today 104

This Week 8897

This Month 58019

Total 9316374

any_module

Saiz Tulisan :

A- A A+

Warna Tema : 
color green  color red  color blue

article
any_module

Language Selection:

Other Language:
Click here