header bm

soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

LOGO Jata

search
search

Kami warga JKPTG berjanji dan beriltizam akan memberi perkhidmatan berkualiti mengikut teras seperti berikut:

1. Pengurusan Tanah Persekutuan

     i. Perolehan Tanah - Mengemukakan perolehan Tanah Persekutuan dalam tempoh tidak melebihi 1 bulan selepas menerima permohonan yang lengkap daripada Kementerian/Jabatan Pengguna (KJP).

    ii. Pengurusan Tanah - Membayar cukai tanah milik Pesuruhjaya Tanah Persekutuan kepada Kerajaan Negeri sebelum 1 Jun setiap tahun.

2. Pengurusan Urusniaga Tanah
    i. Memantau bagi memastikan 90% pendaftaran urusniaga tanah diselesaikan dalam tempoh 1 hari bekerja.

3. Pengurusan Pusaka Kecil
    i. Menyelesaikan 90 % kes dalam tangan bagi permohonan tahun 2022 dan ke bawah dalam tahun semasa.
    ii. Menyelesaikan 30 % permohonan tahun semasa.

4. Pengurusan pentadbiran dan kewangan
    i. Pengurusan pembayaran dalam tempoh tidak melebihi 14 hari bekerja.

Nota: Piagam Pelanggan ini telah diluluskan dalam Mesyuarat Pengurusan Bil. 5/2013 pada 29 Mei 2013.Untuk makluman, Pencapaian Piagam Pelanggan JKPTG adalah diukur secara sukuan (Sukuan Pertama, Kedua, Ketiga dan Keempat) setiap tahun

Aras 4, Podium 1, Wisma Sumber Asli
No. 25, Persiaran Perdana, Presint 4,
62574 Putrajaya
No. Telefon : +603 8000 8000
Faks              : +603 8889 3855
 
Emel : pertanyaan[at]jkptg[dot]gov[dot]my

                   QRCode

Hari Ini 4095

Minggu Ini 32459

Bulan Ini 67188

Keseluruhan 7369791

any_module

Saiz Tulisan :

A- A A+

Warna Tema : 
color green  color red  color blue

article
any_module

Pilihan Bahasa:

Bahasa Lain:
Klik di sini