header bm

soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

LOGO Jata

search
search

Kami warga JKPTG berjanji dan beriltizam akan memberi perkhidmatan berkualiti mengikut teras seperti berikut:

  1. Pengurusan Tanah Persekutuan
    1. Perolehan Tanah - Mengemukakan perolehan Tanah Persekutuan dalam tempoh tidak melebihi 1 bulan selepas menerima permohonan yang lengkap daripada Kementerian/Jabatan Pengguna (KJP).
    2. Pengurusan Tanah - Membayar cukai tanah milik Pesuruhjaya Tanah Persekutuan kepada Kerajaan Negeri sebelum 1 Jun setiap tahun.
  1. Pengurusan Urusniaga Tanah
    1. Memantau bagi memastikan 90% pendaftaran urusniaga tanah diselesaikan dalam tempoh 1 hari bekerja.
  1. Pengurusan Pusaka Kecil - Menyelesaikan kes yang tidak bermasalah bagi:-
    1. Menguruskan Permohonan Baharu Pembahagian Harta Pusaka Kecil (Seksyen 8) dan Permohonan Berikutnya (Seksyen 17) dalam tempoh 4 bulan bagi kes-kes yang lengkap dan tidak bermasalah

  1. Pengurusan pentadbiran dan kewangan
    1. Pengurusan pembayaran dalam tempoh tidak melebihi 14 hari bekerja.

Nota: Piagam Pelanggan ini telah diluluskan dalam Mesyuarat Pengurusan Bil. 5/2013 pada 29 Mei 2013.Untuk makluman, Pencapaian Piagam Pelanggan JKPTG adalah diukur secara sukuan (Sukuan Pertama, Kedua, Ketiga dan Keempat) setiap tahun

Aras 4, Podium 1, Wisma Sumber Asli
No. 25, Persiaran Perdana, Presint 4,
62574 Putrajaya
No. Telefon : +603 8000 8000
Faks              : +603 8889 3855
 
Emel : pertanyaan[at]jkptg[dot]gov[dot]my

                   QRCode

Hari Ini 100

Minggu Ini 6756

Bulan Ini 4506

Keseluruhan 820483

any_module

Pilihan Bahasa:

Bahasa Lain:
Klik di sini

article
any_module

Saiz Tulisan :

A- A A+

Warna Tema : 
color green  color red  color blue