Kami warga JKPTG berjanji dan beriltizam akan memberi perkhidmatan berkualiti mengikut teras seperti berikut:
1. Pengurusan Tanah Persekutuan
i. Perolehan Tanah - Mengemukakan perolehan Tanah Persekutuan dalam tempoh tidak melebihi 1 bulan selepas menerima permohonan yang lengkap daripada Kementerian/Jabatan Pengguna (KJP).
ii. Pengurusan Tanah - Membayar cukai tanah milik Pesuruhjaya Tanah Persekutuan kepada Kerajaan Negeri sebelum 1 Jun setiap tahun.
2. Pengurusan Urusniaga Tanah
i. Memantau bagi memastikan 90% pendaftaran urusniaga tanah diselesaikan dalam tempoh 1 hari bekerja.
3. Pengurusan Pusaka Kecil
i. Menyelesaikan 90 % kes dalam tangan bagi permohonan tahun 2022 dan ke bawah dalam tahun semasa.
ii. Menyelesaikan 30 % permohonan tahun semasa.
4. Pengurusan pentadbiran dan kewangan
i. Pengurusan pembayaran dalam tempoh tidak melebihi 14 hari bekerja.
Nota: Piagam Pelanggan ini telah diluluskan dalam Mesyuarat Pengurusan Bil. 5/2013 pada 29 Mei 2013.Untuk makluman, Pencapaian Piagam Pelanggan JKPTG adalah diukur secara sukuan (Sukuan Pertama, Kedua, Ketiga dan Keempat) setiap tahun