header bm

soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

LOGO Jata

search
search
  1. Perkhidmatan kaunter lebih mesra-pelanggan – ubahsuai kaunter dan single point of contact.
  2. Pelanggan boleh mendapat maklumat dan perkhidmatan secara ‘on-line’.
  3. Kemudahan pelanggan bayar cukai tanah di pusat bayaran setempat (seperti di Pejabat Pos, Kedai Telekom),
  4. Bayaran cukai tanah boleh dibuat dimana-mana pejabat tanah di dalam negeri berkenaan dan secara on-line.
  5. Pelanggan mendapat khidmat lebih cepat dan cekap.
  6. Urusan Permintaan Ukur dan cetakan Pelan Akui dapat dibuat secara on-line antara pentadbir tanah dan JUPEM.
  7. Ulasan Jabatan Teknikal dapat dipercepat dengan bantuan MyGDI.
  8. Prosesan urusan dalaman melalui komputer dapat dibuat dengan lebih mudah dan cepat.
  9. Memudahkan proses membuat keputusan.
  10. Memudahkan pengawalan dan pemantauan ke atas prosesan.
  11. Penguatkuasaan lebih mudah dibuat dengan maklumat tersedia daripada sistem.
  12. Penambahan hasil Negeri dan Persekutuan.

 

  1. Pelupusan
  2. Pendaftaran
  3. Hakmilik Strata
  4. Kelulusan / kebenaran Pindahmilik /Gadaian
  5. Pembangunan
  6. Pengambilan Balik Tanah
  7. Pesaka
  8. Hasil

e-Tanah ini ialah projek untuk membangunkan sistem pengurusan dan pentadbiran tanah yang bersepadu melalui penggunaan komputer sepenuhnya bagi mencapai hasrat kerajaan untuk melaksanakan Kerajaan Elektronik dalam perkhidmatan awam.

location
Aras 4, Podium 1, Wisma Sumber Asli
No. 25, Persiaran Perdana, Presint 4,
62574 Putrajaya
phone
No. Telefon : +603 8000 8000
Faks              : +603 8889 3855
 email
Emel : pertanyaan[at]jkptg[dot]gov[dot]my

                   QRCode

Hari Ini 3228

Minggu Ini 9893

Bulan Ini 19561

Keseluruhan 9277916

any_module

Saiz Tulisan :

A- A A+

Warna Tema : 
color green  color red  color blue

article
any_module

Pilihan Bahasa:

Bahasa Lain:
Klik di sini