33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Home
33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Bagi sebarang aduan/pertanyaan mengenai pengurusan skim strata, pemilik petak perlu merujuk kepada Pesuruhjaya Bangunan di Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) mengikut lokasi di mana hartanah tersebut terletak manakala sebarang pertikaian pengurusan hendaklah dibuat kepada Tribunal Pengurusan Strata yang ditubuhkan melalui Akta Pengurusan Strata 2013 di bawah Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan (KPKT).
PERKHIDMATAN PENYEWAAN, PEMBEKALAN, PENGHANTARAN,PENYELENGGARAAN DAN BACAAN METER SEMBILAN (9) UNIT MESIN PENYALIN DIGITAL HITAM PUTIH HEAVY DUTY DAN DUA (2) UNIT MESIN PENYALIN DIGITAL BERWARNA DAN HITAM PUTIH HEAVY DUTY, JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN NEGERI KEDAH (SH18/2025)
PERKHIDMATAN PENYEWAAN, PEMBEKALAN, PENGHANTARAN,PENYELENGGARAAN DAN BACAAN METER BAGI ENAM (6) UNIT MESIN PENYALIN DIGITAL HITAM PUTIH DAN BERWARNA (HEAVY DUTY) JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN NEGERI KELANTAN (SH17/2025)
PEROLEHAN PERKHIDMATAN PENYEWAAN, PEMBEKALAN, PENGHANTARAN DAN PENYELENGGARAAN LAPAN (8) UNIT MESIN PENYALIN UNTUK JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN NEGERI TERENGGANU
PEROLEHAN PERKHIDMATAN PENILAIAN TAHAP KESELAMATAN ICT (SECURITY POSTURE ASSESSMENT-SPA) BAGI SISTEM MyLAND, PORTAL JKPTG DAN PERKAKASAN PUSAT DATA JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN (SH15/2025)
PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN RUANG PEJABAT, PEJABAT PEMBAHAGIAN PUSAKA (PPP) MUAR DAN PPP SEGAMAT, JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN (JKPTG) PERSEKUTUAN NEGERI JOHOR (SH08/2025)