33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Utama
33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Bagi sebarang aduan/pertanyaan mengenai pengurusan skim strata, pemilik petak perlu merujuk kepada Pesuruhjaya Bangunan di Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) mengikut lokasi di mana hartanah tersebut terletak manakala sebarang pertikaian pengurusan hendaklah dibuat kepada Tribunal Pengurusan Strata yang ditubuhkan melalui Akta Pengurusan Strata 2013 di bawah Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan (KPKT).
PERKHIDMATAN MEREKA BENTUK, MENCETAK, MEMBEKAL DAN MENGHANTAR PELBAGAI PERCETAKAN BAGI KEGUNAAN JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN IBU PEJABAT (SH02/2025)
PERKHIDMATAN PENYEWAAN, PEMBEKALAN, PENGHANTARAN DAN PENYELENGGARAAN TIGA (3) UNIT MESIN PENYALIN DIGITAL HITAM PUTIH DAN WARNA DUTI SEDERHANA (MEDIUM DUTY) TERMASUK BACAAN METER UNTUK JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN NEGERI MELAKA
PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN RUANG PEJABAT BAGI UNIT PEMBAHAGIAN PUSAKA SUNGAI PETANI, JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN NEGERI KEDAH (SH07/2025)
PERKHIDMATAN PENYEWAAN, PEMBEKALAN, PENGHANTARAN, PENYELENGGARAAN DAN BACAAN METER EMPAT (4) UNIT MESIN PENYALIN DIGITAL HITAM PUTIH (HEAVY DUTY) JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN NEGERI SEMBILAN (SH05/2025)