33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Utama
33. Apakah tindakan yang boleh diambil oleh pemilik petak jika berlaku sebarang pertikaian atau timbul sebarang aduan/ pertanyaan mengenai pengurusan skim strata?
Bagi sebarang aduan/pertanyaan mengenai pengurusan skim strata, pemilik petak perlu merujuk kepada Pesuruhjaya Bangunan di Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) mengikut lokasi di mana hartanah tersebut terletak manakala sebarang pertikaian pengurusan hendaklah dibuat kepada Tribunal Pengurusan Strata yang ditubuhkan melalui Akta Pengurusan Strata 2013 di bawah Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan (KPKT).
PEROLEHAN PERKHIDMATAN PENYEWAAN, PEMBEKALAN, PENGHANTARAN DAN PENYELENGGARAAN LAPAN (8) UNIT MESIN PENYALIN UNTUK JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN NEGERI TERENGGANU
PEROLEHAN PERKHIDMATAN PENILAIAN TAHAP KESELAMATAN ICT (SECURITY POSTURE ASSESSMENT-SPA) BAGI SISTEM MyLAND, PORTAL JKPTG DAN PERKAKASAN PUSAT DATA JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN (SH15/2025)
PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN RUANG PEJABAT, PEJABAT PEMBAHAGIAN PUSAKA (PPP) MUAR DAN PPP SEGAMAT, JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN (JKPTG) PERSEKUTUAN NEGERI JOHOR (SH08/2025)
PERKHIDMATAN PENYEWAAN, PEMBEKALAN, PENGHANTARAN DAN PENYELENGGARAAN TIGA (3) UNIT MESIN PENYALIN DIGITAL HITAM PUTIH DAN WARNA DUTI SEDERHANA (MEDIUM DUTY) TERMASUK BACAAN METER UNTUK JABATAN KETUA PENGARAH TANAH DAN GALIAN PERSEKUTUAN NEGERI MELAKA